sunnuntai 5. lokakuuta 2014

TAG 5 - tschüs


Eilisen uimisen ja seikkailun jälkeen olin tosiaan niin väsynyt, että nukuin lähemmäs 14 tuntia. Torkutin ainakin neljä tuntia, koska olin aluperin ajatellut, että 10 tuntia riittäis mulle. No, eipä tuntunut riittävän.

Tosiaan koska on sunnuntai niin täällä on kaikki paitsi ravintolat ja jotkut turistinähtävyydet kiinni. Päätin lähteä käymään Film Museumissa.


Alkuun hymyilytti mut ulos astuessa ei enää. Sää oli kokenut rajun pudotuksen eilisestä. Eiliset reilu kahdenkymmenen helteet oli tipahtanu sateeseen, tuuleen ja viiteentoista asteeseen. Olin häirinny jo respaa liian monilla kysymyksillä, etten viittiny enää käydä kysymässä avainta, et voisin hakee sateenvarjon. Onneks se sade kesti vaan hetken, enkä ollut ihan märkä koira.


Film Museum oli ihan siisti. Valitettavasti siellä ei kovin montaa kuvaa saanut ottaa. Paljon elokuvan historiaa ja kehitystä, erilaisia kameroita, kuvaustekniikoita, alkuaikojen tyylejä, leffateatterien kehitystä ja elokuvarekvisiittaa.
Ainut mikä oli hieman pettymys oli englanninkielisten tekstien puuttuminen. Oli siellä ihan muutamat jutut käännetty englanniksi mut siihen se sit jäi. Eli piti vain katsella ja päätellä mistä on kyse.


Sen jälkeen seikkailin taas vanhassa kaupungissa - mun uudessa lempipaikassa. Rheinin varrella ja läpi pikkukatujen. Huomaan jo osaavani reittejä aika hyvin ja pystyn suunnistamaan jo ilman karttaa tai google mapsia. Se on ehkä senkin takia, että oon vaan kävellyt paikasta toiseen. En oo uskaltanu yksin mennä busseilla/junilla/ratikoilla paitsi töihin. Sen takii on nähny paljon eri kadunnimiä ja niin edespäin.
Windowshoppailin taas mun lempparipianoja. Ihania ihania ihania. Voi kumpa mulla olis rahat tollaisiin.


Humans of Düsseldorf.

Ja ainii. Löysin Port Seven -klubin sivuilta kuvat I ♥ Düsseldorf -bileistä. Täs mä ja muita harjoittelioita - uusia kamuja!


Juuh eli. Nää on taas näitä päivii, ku en puhu päivän aikana muutaku "hallo, danke, tschüs" - samat sanat 10 kertaa.
Mut huomenna töihin, eka työviikko alkaa nyt! Wooppp!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti