perjantai 3. lokakuuta 2014

TAG 3 - alle Wege führen nach Rhein


Pitkästä aikaa sai nukkua pitkään. En muista millon olisin edes Suomessakaan viimeks nukkunu kymmentä pidempään. Aina menossa, aina töissä, aina kaikkialla. Saksan jonkinlainen Bank Holiday, jonka takii kaikilla on täällä vapaapäivä. Sain rauhassa käydä suihkussa, makoilla peiton alla ja juoda smoothieta parvekkeella - auringon lämmittäessä.

For real, tänään oli 27 astetta lämmintä. Päätin lähteä lenkille ja puin päälleni aluks pitkät juoksuhousut ja hupparin. Sit avasin ikkunan ja tajusin et se ilma on lämpimämpää ku mun huoneen sisäilma. Kreisiä.



Lähin sit ilman karttaa tai mitään juoksemaan eteenpäin. Muutama tuttu tie jo. Tosi monet oli jo ehtinyt sanoa mulle, että mun tulis vierailla Rheinin rannalla (mun bussi töihin menee sitä kautta, koska RP sijaitsee niin sanotusti 'tois puol jokkee') ja vanhassa kaupungissa, Altstadtissa. 

Rheinin rannalla oli semisiisti fiilis. Tyypit nautti vapaapäivästä, otti aurinkoa ja monet lennätteli leijoja. Jotkut pojat veti mut yhteiskuvaan niiden kans, lähestulkoon kesken mun juoksun joten ihan varmasti parhaimmasta päästä ikinä. Mut who cares, se oli hauskaa. 


Lähinnä tää päivä meni vaan ulkoillessa ja urheillessa. Täällä oli tosiaan kaikki kaupat ja mestat kiinni ni ei voinut mennä shoppailemaankaan ajan kuluks. 
Mä muuten etin kokonaisen päivän yhtä vaivaista ruokakauppaa. Miten musta tuntuu, et Suomessa on alepoita ja siwoja ja saleja ja prismoja ja ties mitä - ihan joka nurkalla. Löysin yhen päivän seikkailun jälkeen Rewen - ainoa mesta mistä tiedän saavani ruokaa jääkaappiin. 
Parasta siinä oli kyllä se kun yks työkavereista kauhisteli, et "voiei, harmi et joudut käymään siinä - se on kuitenkin tosi kallis kauppa". Ihan vertailun vuoks: 2 litran cokis maksaa siellä 1,30e.
Eli se siitä kalleudesta.

Huomenna kamujen kanssa järvelle! Uimaaaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti